Nejde stáhnout nejnovější smart tachograf G2V2

Pokud se vám nedaří stáhnout data z tachografu G2V2 pomocí stahovacího klíče DOWNLOAD BOX II S, je potřeba aktualizovat firmware v klíči. 

  • Aktualizace je možná u klíčů od výrobního čísla 1682 a vyšší (najdete na nálepce na zadní straně klíče). 

  • Aktualizaci vám zajistí naše technická podpora na dálku přes TeamViewer. Kontaktujte nás na tel. 274 777 390 (volba 1). 

  • Cena služby je 1 600 Kč. 

Pokud máte starší klíč (s nižším výrobním číslem), aktualizace není možná a je nutné zakoupit nové stahovací zařízení  DOWNLOAD BOX II S.

 

 

Jak převést databázi z Firebird 2.5.7 na Firebird 5.0

  1. Nejprve si zálohujte databázi – zkopírujte soubor databáze a uložte ho stranou. 

  2. V programu TAGRA použijte funkci Export dat. 

  3. Odinstalujte z počítače Firebird 2.5.7

  4. Nainstalujte Firebird 5.0 (najdete v sekci Ke stažení). 

  5. V programu TAGRA proveďte Import dat z dříve uloženého exportu. 

Jak požádat o prodloužení licence k programu TAGRA?

Na obrazovce Informace o licenci (zobrazí se při spuštění programu nebo ji najdete v administraci) klikněte na tlačítko Žádost o licenci a vyplňte webový formulář. Po jeho odeslání vám vystavíme fakturu na roční poplatek a po její úhradě vám bude na e-mail zaslána prodloužená licence.

Nelze požádat o prodloužení licence přes prohlížeč Internet Explorer.

Když Formulář pro žádost o prodloužení licence nefunguje v prohlížeči Internet Explorer. 
Postupujte takto: 

  1. V programu TAGRA klikněte na Žádost o licenci

  2. V otevřeném okně si z adresního řádku zkopírujte webovou adresu. 

  3. Vložte ji do jiného prohlížeče, například Google Chrome nebo Mozilla Firefox

Jaký je kontakt na technickou podporu a jaká je její pracovní doba?

Nejrychlejší cestou k odpovědi je náš chatbot, který je vám k dispozici 24/7 přímo na webu. Okamžitě vám poradí s nejčastějšími dotazy k Programu pro vyhodnocování dat z tachografů TAGRA i k zařízením pro stahování dat. 

Pokud potřebujete individuální pomoc, kontaktujte naši technickou podporu: 

Pracovní doba helpdesku

  • Po–Čt: 9:00–12:00, 13:00–16:00 

  • : 9:00–12:00, 13:00–14:00 

Při spuštení TAGRY se zobrazí chybová hláška - "Unable to complete network request to host local host".

Tato hláška znamená, že na vašem počítači neběží správce databáze Firebird. 

  • Pokud už máte Firebird nainstalovaný: 

  1. Klikněte na Start → Ovládací panely → Firebird Server Manager

  2. Dvojklikem otevřete a klikněte na Spustit

  • Pokud Firebird nemáte: 
    Stáhněte a nainstalujte ho z naší sekce Ke stažení. 

Jaké jsou hardwarové požadavky pro TAGRA na PC?

Doporučená konfigurace

  • Volné místo na disku: min. 160 MB 

  • Paměť: 2 GB RAM 

  • Myš s kolečkem 

  • USB 3.0 

  • Operační systém: Windows 11, Windows Server 2016–2022 

Minimální konfigurace

  • Procesor: 1 GHz 

  • Paměť: 1 GB RAM 

  • Grafika: 64bit 

  • Myš 

  • USB 2.0 

  • Operační systém: Windows 10 (podpora bude ukončena v roce 2025) 

Podporované operační systémy (.NET)

  • Windows 10 Anniversary Update (x86/x64) 

  • Windows 10 Creators Update (x86/x64) 

  • Windows Server 2012 (x64) 

  • Windows Server 2012 R2 (x64) 

  • Windows Server 2016 (x64) 

Umí TAGRA vyhodnocovat i překročení maximální povolené rychlosti?

Ano, Program pro vyhodnocování dat z tachografů TAGRA tuto funkci podporuje již v základní verzi. 

 

Nejde mi načíst karta řidiče, co mám dělat?

Nejčastěji je problém v nesprávné instalaci čtečky karet. 

  1. Nejprve čtečku nainstalujte podle přiloženého návodu

  2. Až poté ji připojte do USB portu. 

  3. Po zobrazení dialogu „Průvodce přidáním nového zařízení“ postupujte dle pokynů průvodce. 

Co se stane, pokud se změní příslušné předpisy?

Program pro vyhodnocování dat z tachografů TAGRA je pravidelně aktualizován. Při změně legislativy obdržíte včas upgrade, který zajistí správné vyhodnocování dat z digitálních tachografů podle aktuálně platných předpisů. 

Co mohu dělat, pokud mám potíže s instalací nebo používáním programu?

Začněte u našeho chatbota (24/7 online) – okamžitě vám poradí s nejčastějšími dotazy k instalaci i používání programu TAGRA. 

Pokud problém přetrvává: 

  • nahlédněte do podrobného návodu, který je součástí programu, 

  • nebo kontaktujte naši zákaznickou podporu telefonicky či e-mailem – rádi vám pomůžeme a zodpovíme vaše dotazy. 

Může mě používání programu TAGRA zachránit od případného postihu ze strany kontrolních orgánů?

Samotné používání Programu pro vyhodnocování dat z tachografů TAGRA vás pokut zcela nezbaví. Kontrolní orgány ale výrazně přihlížejí k tomu, že data pravidelně vyhodnocujete – případný postih tak bývá nižší. 

Jaká je náročnost práce s programem?

Používání Programu pro vyhodnocování dat z tachografů TAGRA je snadné a intuitivní. Stačí načíst data z digitálního tachografu nebo karty řidiče a program automaticky vyhodnotí, zda jsou dodrženy předpisy. 

Pokud chcete mít jistotu, že využíváte všechny funkce naplno, můžete si u nás objednat individuální školení, kde vás naučíme s programem pracovat krok za krokem. 

Nemohu stáhnout data z digitálního tachografu pomocí USB kabelu. Jak postupovat? Co ověřit?

Upozornění: Stahování dat přes USB kabel je možné pouze u starších typů tachografů. U inteligentních tachografů instalovaných do vozidel po červnu 2019 tato metoda nefunguje. Pro tyto novější tachografy doporučujeme použít stahovací klíč DOWNLOAD BOX II S

Pokud stahujete ze staršího tachografu, postupujte takto: 

  1. Zapněte zapalování vozidla klíčkem. 

  2. Vložte kartu podniku do tachografu a připojte konektor kabelu do datového portu tachografu. 

  3. V programu TAGRA nastavte číslo portu COM

  4. Zvolte možnost Vyčíst vozidlo

Pokud se stahování nedaří: 

  • ověřte, zda je nainstalován ovladač pro USB kabel TDT (stáhnete v sekci Ke stažení), 

  • během instalace musí být kabel odpojen od PC – zapojte ho až po dokončení instalace, 

  • zkontrolujte nastavení čísla COM portu ve Správci zařízení podle návodu přiloženého k USB kabelu. 

Nelze vyčíst kartu řidiče pomocí čtečky karet (GemPC Twin). Jak postupovat? Co ověřit?

Pokud se nedaří načíst kartu řidiče, postupujte takto: 

  1. Ověřte, zda je nainstalován ovladač čtečky karet. Pokud ne, nainstalujte nebo aktualizujte jej (stáhnete v sekci Ke stažení). 

    • Během instalace musí být čtečka odpojena od PC. Připojte ji až po dokončení instalace. 

  2. Zkontrolujte službu Smart Card. 

    • Ve Windows se může jmenovat Smart Card, Karta smart card nebo Čipová karta. 

    • Ověřte, že je spuštěná: Start → Ovládací panely → Nástroje pro správu → Služby

  3. Vyberte čtečku přímo v programu TAGRA

    • Spusťte program TAGRA a zvolte možnost Vyčíst karty

    • V okně s průběhem vyčítání klikněte na Vybrat zařízení

    • Označte svou čtečku a potvrďte tlačítkem Vybrat. 

    • Poté klikněte na Načíst kartu